Veel gestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

Investeren met Jungo

Op dit moment is het nog niet mogelijk om te investeren. Wil je als eerste op de hoogte zijn wanneer investeren kan? Schrijf je dan in via deze link.
De rente die je ontvangt op de investering kan verschillen per campagne. Voordat je investeert kan je alle informatie van de investering inzien, zoals de rente en looptijd. Met de huidige rentestand verwachten wij tussen de 3% en 3,5% rente te gaan bieden op basis van een looptijd van 8 jaar.
De rente die we jou betalen is inderdaad hoger. Aan de andere kant is de rente die we betalen aan de institutionele belegger flink lager. Die twee samen bepalen de rente op de hypotheek.
Dat kan per campagne verschillen. De looptijd kan variëren van enkele maanden tot meer dan 8 jaar. Bij iedere campagne staat hoe lang de lening loopt.
Je kan al investeren vanaf € 250. De maximale investering is € 80.000.
Investeringen in Nederlandse hypotheken via Jungo bieden een aantrekkelijk rendement tegen een beperkt risico. Uiteraard bestaat altijd het risico dat een huizenkoper zijn hypotheek niet kan terugbetalen. Wij beperken die risico’s op de volgende manieren:

  • Wij toetsen iedere aanvraag conform ons acceptatiebeleid. Het is niet zo dat huizenkopers bij ons meer of met hoger risico mag lenen dan bij andere aanbieders.
  • Alle hypotheken hebben de woning als onderpand. Bij executoriale verkoop wordt de crowd investeerder pas afgelost na de institutionele investeerders, daar hoort dan ook een hoger rendement bij.
  • Wij adviseren investeerders om de investering te spreiden over meerdere hypotheken. Dat is mogelijk omdat je al kan investeren vanaf € 250.
  • Als investeerder wordt je investering lineair afgelost, het risico loopt dus terug.
  • Wij hebben een garantievermogen. Wanneer een huizenkoper zijn betalingsverplichting niet nakomt wordt de betaling van de maandelijkse rente en aflossing overgenomen door het garantievermogen, een reservepotje die de doorbetaling op zich neemt.
De tarieven maken we bekend zodra we van start gaan.
Ja. Wij staan onder toezicht van de AFM en hebben een vergunning voor het aanbieden van en bemiddelen in hypothecair krediet. Zie hier voor het AFM-register.
Wij zijn een hypotheekverstrekker en hebben derhalve een verplichting om huizenkopers te toetsen op onder andere onderpand en inkomen. Wij toetsen alle aanvragen conform ons acceptatiebeleid. Daarnaast geven wij een betaalgarantie, waardoor we zelf ook risico lopen. Wel zo eerlijk vinden we.
Wij hebben een garantievermogen om het risico voor investeerders te beperken. Wanneer een huizenkoper zijn betalingsverplichting niet nakomt wordt de betaling van de maandelijkse rente en aflossing overgenomen door het garantievermogen, een reservepotje die de doorbetaling op zich neemt zolang er geld in zit. Tegelijkertijd nemen wij maatregelen om de achterstallige betalingen alsnog te innen. Wij publiceren periodiek de status van het garantievermogen.
Wij vestigen het recht van hypotheek voor de volledige lening, dus inclusief het crowd deel. Wij behartigen de belangen namens de crowd én de institutionele belegger. Als de woning is verkocht, wordt de institutionele belegger als eerste afgelost en daarna de crowd.
In het geval van problemen bij Jungo zullen de doorbetalingen en beheer van de hypotheken gewoon doorgaan. Hiervoor hebben we onder andere een stichting zekerheden en een stichting derdengelden opgericht.
Dan neemt het garantievermogen de betaling over. Zie ook: “Heb ik garantie op mijn investering?”
Ja. Als investeerder kies je zelf in welke campagnes je wil investeren.
Staat je vraag er niet bij? Stuur dan een mail naar help@jungo.nl.
Wij doen ons best om je altijd de beste service te bieden. Daarom vinden we het ook belangrijk om het van je te horen wanneer we niet aan je verwachtingen voldoen. Neem daarvoor contact met ons op via klachten@jungo.nl en vertel ons wat er mis gaat.

Wanneer we de klacht niet direct kunnen oplossen, nemen we binnen 48 uur telefonisch contact met je op. Uiterlijk na twee weken hebben we dan weer contact. We streven ernaar om de klacht dan ook volledig opgelost te hebben.

Ben je niet tevreden over het resultaat? Dan kun je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten en diensten. Je vindt meer info over de deze klachtenprocedure op www.kifid.nl.

 

Een hypotheek bij Jungo

De Jungo hypotheek is op dit moment nog niet verkrijgbaar. Wil je als eerste op de hoogte zijn wanneer het mogelijk is? Schrijf je dan in via deze link.
De rentes maken we bekend zodra we van start gaan. Het is ons doel om bij de start de voordeligste hypotheek van Nederland te bieden.
De rente die we aan de crowd betalen is inderdaad hoger. Aan de andere kant is de rente die we betalen aan de institutionele belegger flink lager. Die twee samen bepalen de rente op jouw hypotheek. Daardoor is die per saldo goedkoper. Mooi toch?
Wij zullen je altijd vragen om zelf mee te helpen aan het succesvol maken van je campagne. Het is niet verplicht maar de kans op een succesvolle campagne is groter wanneer jij actief mee helpt.
Jungo garandeert jouw hypotheek tegen een scherpe rente, ongeacht of er investeerders meedoen. Je weet dus zeker dat je de hypotheek krijgt.De campagne kan je nog meer voordeel bieden. Hoe meer investeerders uit de crowd meedoen, hoe voordeliger je hypotheek wordt.
De voorwaarden maken we bekend zodra we van start gaan.
Je kan zelf kiezen voor een rentevast periode van 5, 10 of 15 jaar.
Nee. NHG is niet mogelijk in combinatie met een Jungo hypotheek.
Waarschijnlijk niet. Wij vinden het belangrijk dat je niet meer leent dan past bij jouw financiële situatie. Dat toetsen wij op de gebruikelijke normen en op basis van de gedragscode hypothecaire financieringen (lees hier).
Ja. Laat je hier wel goed over adviseren. De Jungo hypotheek los je namelijk wel in 30 jaar af. Wij zullen daarbij geen aflossingsvrije leningsdelen, spaarpolissen of andere producten overnemen.
Nee. Wij bieden alleen particuliere woonhypotheken.
Nee. Wij mogen op grond van de vergunning niet adviseren. We raden je daarom aan om altijd contact op te nemen met een (online) financieel adviseur om te kijken of de Jungo hypotheek geschikt is voor jouw situatie.
Staat je vraag er niet bij? Stuur dan een mail naar help@jungo.nl.
Wij doen ons best om je altijd de beste service te bieden. Daarom vinden we het ook belangrijk om het van je te horen wanneer we niet aan je verwachtingen voldoen. Neem daarvoor contact met ons op via klachten@jungo.nl en vertel ons wat er mis gaat.

Wanneer we de klacht niet direct kunnen oplossen, nemen we binnen 48 uur telefonisch contact met je op. Uiterlijk na twee weken hebben we dan weer contact. We streven ernaar om de klacht dan ook volledig opgelost te hebben.

Ben je niet tevreden over het resultaat? Dan kun je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten en diensten. Je vindt meer info over de deze klachtenprocedure op www.kifid.nl.