Waarom je nooit korting krijgt op je Tesla

Kunnen je klanten je te allen tijde vertrouwen?

Een uitgelekte e-mail (link) van Elon Musk, oprichter van Tesla, beschrijft hij een glasheldere visie op het verkoopproces van zijn auto’s. De kernboodschap: Jouw klanten moeten er altijd met absolute zekerheid op kunnen vertrouwen dat je bedrijf het juiste doet.

Zijn visie is simpel samen te vatten. Wanneer je aan de ene klant een hogere prijs rekent dan aan de andere, moet je dat uit kunnen leggen aan degene die meer betaalde. Kun je dat niet zonder je te schamen voor het verhaal, dan zit je dus verkeerd. In zijn mail wint hij er geen doekjes om: “We winnen op een manier die eerlijk en juist is, of we verliezen de strijd maar houden onze trots intact en accepteren de gevolgen.”

De oprechtheid waarmee Tesla zijn klanten wil bedienen is een inspiratie voor andere bedrijven. Het is een perfecte lakmoesproef: Kan ik aan iedere klant uitleggen waarom we iets doen zonder dat ik me daarvoor hoef te schamen?

Cruciaal is hierbij transparantie, het moet glashelder zijn hoeveel en waarvoor je betaalt. Zo vragen wij bijvoorbeeld voor al onze klanten hetzelfde vaste bedrag voor onze hypotheek. Geen ondoorzichtige tarieven verstopt in de rente, gewoon open en eerlijk.

Jungo is niet alleen een platform, het is ook een community. Een community bloeit wanneer mensen elkaar vertrouwen. Dat verwachten wij van jullie, maar dat mogen jullie ook van ons verwachten.

Zoals Musk zegt in zijn mail: “There is nothing that matters more than our integrity as a company.” Ik had het niet mooier kunnen verwoorden 😉

 

About

Vincent (linkedin) is co founder van Jungo en blogt op persoonlijk titel over Jungo en ontwikkelingen die hij interessant vindt.

In de aanloop naar de lancering zullen we vaker korte artikelen publiceren. Om niets te missen kan je je het beste inschrijven op de nieuwsbrief. Dat doe je hier.

Interessant artikel? Deel het dan via social media hieronder!